Katalog » Pomoc-FAQ Moje konto     
Kategorie
Motocykle typu cross
Części Zamienne
Silniki
Odzież Motocross i Turystyczna
Zabezpieczenia, Blokady, Alarmy
RELACJE Z WYSTAW MOTOCYKLI
Wyszukiwanie
Wyraz(y):
Przedział cenowy:
do
Kategoria:
Wyszukiwanie zaawansowane
Informacje
DIABOLINI CUP 2010
O nas
Kontakt
Regulamin
Transport zakupionych produktów.
Pomoc-FAQ
Dealerzy
Serwis
Pliki do pobrania
Test motocykli Diabolini 250cc
Prezentacja kasków MAXX HELMETS
Sponsoring ZEM RACING TEAM
Zdjęcia z zawodów Cross i Pitbike
Zdjęcia z jazdy Pit Bike Diabolini
Prasa o Nas
VIDEO
WYPRAWA DIABOLINI DO RUMUNII
Nasi zawodnicy
Mapa Sklepu
Katalog produktów
Biuletyn
Uwaga Zarejestrowani klienci mogą zarządzać swoimi subskrypcjami tutaj: Twoje konto:

E-mail:

Nazwa:

Język
Polski
Waluty
Kontakt
e-mailinfo@diabolini.pl; serwis@diabolini.pl
GSM+48 514 896 514
Aktualności
NOWA DOSTAWA CZĘŚCI I MOTOCYKLII DIABOLINI!
Kto jest online
Obecnie w sklepie jest
 50 Gości
 online.
Pomoc-FAQ
I. Brak możliwości rozruchu - silnik nie daje się uruchomić. 
1. Wyłącznik zapłonu na kierownicy w pozycji "off"
Przełączyć na "on" (mały prostokąt wciśnięty). Typowy błąd w pierwszych godzinach eksploatacji.
2. Niewciśnięty hamulec przedni
Przed odpalaniem silnika rozrusznikiem elektrycznym należy nacisnąć hamulec przedni. Przy wciskaniu musi nastąpić wyraźne klikniecie stycznika. W większości obecnie produkowanych motocykli jest takie zabezpieczenie.
3. Niezłożona stopka boczna
Trzeba złożyć stopkę boczną. Może się zdarzyć, że, pomimo zamknięcia, zapłon jest nadal odcięty na skutek awarii wyłącznika przy stopce. Należy go wtedy wymienić (wcześniej przejrzeć i docisnąć wszystkie kostki elektryczne).
4. Rozrusznik nie reaguje po naciśnięciu guzika startu (zwykle kolor żółty).
Przed pierwszym odpaleniem sprawdzić czy akumulator zalany jest elektrolitem, jeżeli nie należy zrobić to zgodnie z instrukcją obsługi dołączoną do książki serwisowej Diabolini. Oczyścić klemy i podłączyć akumulator.
4. Spalony bezpiecznik
Wymienić. Należy zwrócić uwagę na prawidłową wartość bezpiecznika, zazwyczaj opisaną w instrukcji. Palenie bezpieczników świadczy o zwarciu w instalacji elektrycznej.
5. Rozładowany akumulator
Naładować. Jeśli problem powtarza się po każdej jeździe, należy sprawdzić czy prądnica/alternator i regulator napięcia są sprawne. Jeśli tak, przyczyna tkwi w samym akumulatorze.
6. Prąd nie dociera do rozrusznika
Sprawdzić instalację (docisnąć kostki elektryczne).
7. Uszkodzona stacyjka
Sprawdzić/ naprawić/ wymienić.
8. Główny przewód „masy” poluzowany
Oczyścić i umocować. Zdarza się, że po wieloletniej eksploatacji przewód ten należy wymienić, gdyż pomimo pozorów niezniszczalności, potrafi stracić swe właściwości.
9. Silnik zablokowany
Diagnoza i naprawa wymaga rozebrania go. Przyczyną może być zatarcie, a w konsekwencji ciężkie uszkodzenie głównych zespołów mechanicznych silnika.
 
II. Silnik kręci, lecz nie daje się uruchomić - brak paliwa w gaźniku lub brak iskry na świecy.
1. Brak paliwa w zbiorniku
Napełnić zbiornik min. ½ baku
2. Zakręcony kranik (off)
Otworzyć kranik (on lub res). Niektóre motocykle posiadają dodatkowy kranik, dostępny tylko po demontażu zbiornika. Rzadko, ale zdarza się, że on jest przyczyną.
3. Zabrudzony filtr paliwa
Wymienić.
4. Zabrudzone przewody paliwowe
Zdjąć i przedmuchać. Brud w przewodach świadczy o zanieczyszczonym zbiorniku paliwa.
5. Zatkany otwór odpowietrzający w zamknięciu zbiornika paliwa
Udrożnić. Zdjąć z korka wężyk odpowietrzający
6. Sklejony zawór iglicowy w komorze pływakowej
Zdjąć i wyczyścić gaźnik. Sytuacja ta może wystąpić po długim okresie nie używania motocykla.
7. Zagięty / złamany wężyk paliwa
Sprawdzić..
Brak iskry na świecy:
1. Wyłączona stacyjka
Włączyć zapłon.
2. Wyłączone odcięcie zapłonu na kierownicy
Przełączyć na pozycję "on" (mały prostokąt wciśnięty).
3. Rozładowany lub odłączony akumulator
Przeczyścić klemy i podłączyć akumulator.
4. Uszkodzona lub zabrudzona świeca
Wyczyścić lub wymienić.
5. Zdjęta lub niedociśnięta fajka świecy
Założyć na miejsce.
6. Uszkodzona cewka zapłonowa
Sprawdzić/ wymienić.
7. Uszkodzony moduł zapłonowy
Sprawdzić/ wymienić.
8. Zamoczona instalacja elektryczna
Osuszyć.
 
 
III. Silnik gaśnie, pracuje nierówno po uruchomieniu.
1. Ssanie nie otwarte do końca
Sprawdzić skok cięgła i wyregulować linkę.
2. Zanieczyszczone paliwo / woda lub brud w gaźniku
Oczyścić gaźnik, zbiornik paliwa.
3. Mocno zanieczyszczony filtr paliwa
Wymienić na nowy.
4. Źle ustawione wolne obroty
Wyregulować.
 
 
IV. Nieprawidłowa praca sprzęgła
Ślizganie się sprzęgła:
1. Zbyt mocno naciągnięta linka sprzęgła
Wyregulować.
2. Zatarta linka sprzęgła
Oczyścić, nasmarować / wymienić.
3. Brak oleju w silniku
Uzupełnić olej i zlikwidować ewentualny wyciek.
Ciągnięcie sprzęgła:
1. Zbyt luźna linka sprzęgła
Wyregulować.
2. Odkształcone tarcze sprzęgłowe
Wymienić.
3. Zużyte krawędzie zazębiające tarcz sprzęgłowych
Wymienić.
4. Zlej jakości, stary lub zbyt gęsty olej
Wymienić.
5. Poluzowany docisk sprzęgła
Dociągnąć docisk.

V. Nieprawidłowa praca skrzyni biegów
Trudności z włączeniem biegu:
1.Sprzęgło ciągnie
Naprawić sprzęgło.
2. Żle wyregulowana dźwignia zmiany biegów
Wyregulować.
Wyskakiwanie biegu:
1. Żle wyregulowana dźwignia zmiany biegów
Wyregulować.
2. Zużyty wodzik biegu
Wymienić.
 
 
VI. Kłopoty z hamulcami
Hamulec miękki, nieskuteczny:
 
1. Zapowietrzony układ
Odpowietrzyć.
2. Zużyte okładziny
Wymienić.
3. Zatłuszczone okładziny
Oczyścić / wymienić.
4. Uszkodzona pompa hamulcowa
Naprawić/ wymienić.
5. Uszkodzony cylinderek hamulcowy
Naprawić/ wymienić.
6. Zabrudzone, zatarte elementy układu hamulcowego
Wymyć, nasmarować.
Hamulec pulsuje:
 
1. Odkształcona tarcza
Wymienić.
2. Poluzowane śruby mocujące zacisk
Dociągnąć śruby.
Hamulec "trzyma":
 
Zatarty tłok w pompie hamulcowej
Wymienić uszkodzone elementy.
Zatarty tłok w cylinderku hamulcowym
Oczyścić, uruchomić, nasmarować.
 
 
Powrót
  17 lipiec 2018     5957094 wywołań od 25 marzec 2008  
Powered by 2007 oscGold

Copyright © diabolini.pl, Realizacja 2008 T.P. na zlecenie Global Services