Katalog » Test motocykli Diabolini 250cc Moje konto     
Kategorie
Motocykle typu cross
Części Zamienne
Silniki
Odzież Motocross i Turystyczna
Zabezpieczenia, Blokady, Alarmy
RELACJE Z WYSTAW MOTOCYKLI
Wyszukiwanie
Wyraz(y):
Przedział cenowy:
do
Kategoria:
Wyszukiwanie zaawansowane
Informacje
DIABOLINI CUP 2010
O nas
Kontakt
Regulamin
Transport zakupionych produktów.
Pomoc-FAQ
Dealerzy
Serwis
Pliki do pobrania
Test motocykli Diabolini 250cc
Prezentacja kasków MAXX HELMETS
Sponsoring ZEM RACING TEAM
Zdjęcia z zawodów Cross i Pitbike
Zdjęcia z jazdy Pit Bike Diabolini
Prasa o Nas
VIDEO
WYPRAWA DIABOLINI DO RUMUNII
Nasi zawodnicy
Mapa Sklepu
Katalog produktów
Biuletyn
Uwaga Zarejestrowani klienci mogą zarządzać swoimi subskrypcjami tutaj: Twoje konto:

E-mail:

Nazwa:

Język
Polski
Waluty
Kontakt
e-mailinfo@diabolini.pl; serwis@diabolini.pl
GSM+48 514 896 514
Aktualności
NOWA DOSTAWA CZĘŚCI I MOTOCYKLII DIABOLINI!
Kto jest online
Obecnie w sklepie jest
 55 Gości i
 8 Klienci
 online.
Test motocykli Diabolini 250cc

Odpowiadając na liczne zapytania przyszłych i obecnych użytkowników motocykli crossowych Diabolini, publikujemy test dwóch modeli XB-31 250cc i AGB 38 250cc. Na potrzeby naszego porównania wybraliśmy motocykle o tych samych jednostkach napędowych i tej samej mocy, motocykle występowały na kołach 21/18".

Cechy zewnętrzne:

Modele Diabolini XB-31 i AGB38 należą do motocykli dużych i wysokich, chociaż AGB38 jest nieco niższy i przysadzisty, a to za sprawą innej konstrukcji ramy i usytuowania tylnego amortyzatora. Podobne też są wagi obu pojazdów, powyżej 100 kg, AGB38 sprawia jednak wrażenie "lekkiego", może z powodu niższego usytuowania siedziska. Pojazdy jakie przyszło nam testować odpowiednie są dla użytkowników powyżej 180cm, dzięki dużym rozmiarom kół z oponami o grubej kostce pojazdy dobrze radzą sobie w terenie i żadne błoto czy piach nie jest im straszne.

Silnik i osprzęt:

Crossówki napędza jednostka o sprawdzonej budowie opartej na jednym cylindrze i czterech zaworach, bez łańcucha rozrządu, a na popychaczach, to właśnie ta konstrukcja sprawia, że silniki są bardzo "żywotne" i stosunkowo niewielkimi kosztami można przeprowadzać ewentualne remonty generalne. Silniki dysponują wystarczającą mocą do jazdy w każdym terenie, opona w tylnym kole bardzo sprawnie radzi sobie z grząskim piachem i błotem. Silnik szybko "wkręca" się na wysokie obroty i natychmiast mamy do dyspozycji pełną moc przekazywaną przez dość dużych rozmiarów zębatkę i gruby łańcuch KMC na tylne koło. Miłym zaskoczeniem w obu motocyklach był Japoński osprzęt (gaźniki, świece, itp.), co świadczyło o rozsądnym montażu przez producenta i korzystaniu raczej ze sprawdzonych produktów, niż wymyślanie czegoś "na siłe".
Nasze obawy co do silników chłodzonych powietrzem w motocyklach crossowych zostały bardzo szybko rozwiane już po 40 minutach ciągłej jazdy z "odkręconym pełnym gazem", nie było problemy z dostępem do mocy, grzaniem się silnika, itp., wszystko sprawowało się bez zarzutu.
Brak chłodnicy uratował nam życie na polnej drodze gdzie wystający stalowy pręt ześlizgnął się po przedniej części ramy, gdybyśmy jechali "wodniakiem" już dawno było by po jeździe .....
Na uwagę zasługiwał także łatwy rozruch silnika "na zimno", po zalaniu wodą, czy w ciężkim błocie, a świetnie na zapylonych trasach spisywał się filtr powietrza, który pomimo zabrudzenia nadal był sprawny.

Zachowanie podczas jazdy i trakcja:

Motocykle testowaliśmy w różnym terenie: na utwardzonej drobnymi kamieniami drodze, szutrze, polnych piachach, leśnych rozmiękniętych duktach i w pełnym błocie torfowisk. Nigdy nas nie zawiodły. Przy szybkiej jeździe lepsze wrażenie robił model AGB38, który był na drodze stabilniejszy. Nieco niższa wysokość siedziska sprawiała, że łatwiej było o kontrolę motocykla, chociaż XB-31 także świetnie się prowadził. W modelu XB-31 cieszyło sztywne zawieszenie, które przy pokonywaniu nierówności z większymi prędkościami łagodnie tłumiło nierówności. AGB38 podczas skoków "zapadał" się odrobinę więcej niż XB-31, ale mogły świadczyć o tym także bardziej "miękkie" nastawy tylnego zawieszenia, które może zbyt mocno tłumiło nierówności.
Ogólnie rzecz biorąc, model XB-31 polecałbym dla wyższych jeźdźców powyżej 185cm wzrostu, model AGB38 tym niższym, którzy łatwiej i szybciej znajdą właściwą pozycję za kierownicą jednośladu.

Podsumowując nasz test, oba motocykle to świetna alternatywa dla "japończyków", za nieduże pieniądze można mieć sprzęt, którym wypad do lasu, żwirowni czy na polne drogi sprawi dużo frajdy.
Szczególnie te pojazdy można polecić osobą, które zaczynają przygodę z motocrossem i dla których wydanie 15-20 tys. PLN na używany, mocno juz użytkowany sprzęt - to strata pieniędzy. Zalety wyżej wymienionych motocykli docenią także ci, którzy jeździli lub jeżdżą na crossach już od wielu lat.

Poniżej zdjęcia z testu.

Diabolini XB-31 i AGB38 czyli test czas zacząć.....                                Diabolini AGB38 250cc


 

Diabolini XB-31 250cc                                                                  Test czas zacząć.....

 

Leśne dukty....                                                                               Pora na Ciebie.....

 

Ostra jazda....                                                                                 Bywało ciężko.....

 

Jeszce raz....                                                                                  Zadanie wykonane...

 


Powrót
  20 wrzesień 2018     6113905 wywołań od 25 marzec 2008  
Powered by 2007 oscGold

Copyright © diabolini.pl, Realizacja 2008 T.P. na zlecenie Global Services